16. juli 2010

Forlovelsesseremonien del 3: Antrekket



Juveriya sitt antrekk:
Det hele startet da jeg holdt på skrive masteroppgaven. Som dere kanskje husker, ble det en god del surfing og nettshopping i månedene før innlevering. På eBay fant jeg en eBay Store med desiklær. Både til bryllup (bridal), fest (partywear) og hverdag (casual). Her fant jeg en anarkalikjole jeg likte kjempegodt og sendte selgeren en melding. Jeg ble dirigert videre til deres hovedside; Desisuit.com. Siden dette var i feb/mars hadde jeg god tid til å teste denne butikken. Om klærne ikke hadde dukket opp til begynnelsen av juni, ville jeg fortsatt hatt tid til å kjøpe noe fra Norge. Veldig hyggelig kundeservice sendte meg et større bilde av kjolen sammen med deres målskjema, klærne blir da skreddersydd. Som på mange andre Desi nettbutikker er også her mulighet for å endre på buksene, om man vil ha churidar (figursydd bukse tett inntill bena), trouser (basert på vestlig bukse) eller shalwar (posebukse basert på primærsnitt). Siden kjolen (og resten av antrekket) var en gave fra Adnan sin familie sendte jeg mine mål til Adnan og han fikset resten :) Det tok 3-4 uker å få pakken.

Adnan sitt antrekk:
Jeg hadde allerede god tid i forveien sett meg ut hvor jeg skulle begynne å se etter klær til forlovelsesseremonien, nemlig House of Singles. Arbeidet lå bare i å finne riktig antrekk til anledningen. Dette var, som jeg hadde tenkt meg, noe de ansatte hos House of Singles er veldig flinke til å bistå med. Valget falt på en stilig smokingdress (ja, nettopp, en mellomting mellom smoking og dress) fra Noravind -som jeg har forstått til å være House of Singles' eget merke.

Kombinasjonen av god service, relativt bra utvalg og fornuftige priser gjør at jeg absolutt kan anbefale House of Singles! (ikke la dere skremme av hjemmesiden, jeg vet den ikke er veldig "2.0")

1 kommentar:

  1. House of Singles er bra ja. Kjøpte mine klær også der.

    SvarSlett