7. juli 2010

Forlovelsesseremonien del 1: Catering

Lørdag 12.juni 2010 hadde vi en liten markering hjemme hos meg. Vi ville ha en intim seremoni med bare min og Adnan sin kjernefamilie, men siden pappa har nære slektninger bosatt i Norge bestemte vi oss for å invitere dem også. I tillegg var det en selvfølge å invitere svigerfamilien til søsteren min. Det ble derfor omkring 50 personer tilstede.

Til slike semistore arrangementer er det fint med ekstern catering. Vi brukte Lahori Dera på Grønland. Kuvertprisene fra de forskjellige cateringfirmaene som tilbereder pakistansk/indisk mat varierer mellom 100 og 250kr pr pers. (Her er det muligheter for pruting!) 

 
Kaken var enda et ledd i planleggingen. Jeg ville ikke ha en vanlig marsipankake og vurderte derfor moussekakene til Pascal og Kristines Franske Fristelser. Utrolig nok endte jeg opp med en vanlig masipankake likevel, dette på grunn av den rimelige prisen. Det var en 35-biters marsipankake for utrolige 499,- fra Smart Club. Det er faktisk mulig å få bestilt kake m/ tekst og ekstra pynt fra Smart Club! Det eneste man gjør er å skrive en mail til Smart Club Kundeservice. Man får da bekreftelse per telefon om bestillingen er i orden. Ved bestillingstidspunktet var det ikke mulig å endre på kakens fyll, (som var klassikeren krem/bringebær). Selvom jeg synes den smakte bedre enn forventet vil jeg likevel ikke anbefale denne kaken om man er spesielt kresen på pynt. En ide kan være å bestille en kake uten pynt slik at man selv kan pynte den :)

3 kommentarer:

  1. *Like* Kjempesøt blogg, gleder meg til å følge den videre :-)

    SvarSlett
  2. Så smart å legge ut inside scoop! Synes du er flink til å få med de små detaljene også:)

    SvarSlett
  3. så vakker du er juv.. og utrolig flott og inspirerende side. gleder meg til resten :)klemmer fra shabana

    SvarSlett